Betingelser og Vilkår – Prag Lufthavnstransfer

Betingelser og Vilkår

Prague Airport Transfers s.r.o. – Forretningsmæssige handelsbetingelser

Betingelser ved booking og vores garanti

 

Dette er de forretningsmæssige handelsbetingelser fra PRAGUE AIRPORT TRANSFERS, s.r.o., med hovedsæde på Velvarská 25, Prag 6, postnummer: 160 00, Tjekkiet, reg. nr.: 27593622, hjemmeside: www.prague-airport-transfers.co.uk.

En kunde, der ønsker at benytte PRAGUE AIRPORT TRANSFERS s.r.o. med hovedsæde på Velvarská 25, Prag 6, postnummer: 160 00, Tjekkiet, reg. nr.: 27593622’s  services accepterer disse forretningsmæssige handelsbetingelser fuldt ud, og ved at underskrive hans købsordre eller kontrakt eller ved at godkende en bekræftet købsordre erklærer han sin udtrykkelige godkendelse af disse forretningsmæssige handelsbetingelser, som indkøbsordren eller transportkontrakten henviser til. En kunde, som ikke er enig i disse handelsbetingelser, er ikke berettiget til at gøre noget kontraktligt dokument med Selskabet.

Medmindre andet er aftalt, sker alle transportydelser (eller formidling af disse tjenester) udelukkende med registrerede taxaer uden taxameter ifølge lov nr. 111/1994 sml. om vejtransport i henhold til kap. 21 par. 4 på grundlag af en forudgående skriftlig aftale og for multi-sædekøretøjer med en kapacitet på mere end 9 personer, inklusiv føreren, som lejlighedsvis persontransport.

 

Grundlæggende vilkår

Virksomhed – Selskabet er transportøren eller transportøragenten, PRAGUE AIRPORT TRANSFERS, s.r.o., med hovedsæde på Velvarská 25, Prag 6, postnummer: 160 00, Tjekkiet, reg. nr .: 27593622, der sikrer transport og andre tjenester på grundlag af disse forretningsmæssige handelsbetingelser.

Kunde – En person eller virksomhed, der anvender selskabets tjenester på grundlag af en købsordre eller kontrakt.

Tjenesten/transport – Transport eller transportformidling eller  rejseydelser eller andre ydelser til en kunde, som leveres eller formidles af Selskabet.

Chauffør – En chauffør er ansat hos PRAGUE AIRPORT TRANSFERS, s.r.o. eller er kontraktlig chauffør til hvem PRAGUE AIRPORT TRANSFERS, s.r.o. formidler en transportydelse.

 

Kompensationsgaranti

Såfremt selskabet har undladt at afhente kunden på det aftalte tidspunkt på grund af uforudsete omstændigheder, hvilket var umulige at påvirke eller på grund af en intern fejl i selskabet, kan Kunden anmode om kompensation for de ulejligheder, det medførte i henhold til de nævnte forretningsmæssige handelsbetingelser.

 

Metode til at placere købsordrer

Vi sikrer alle ydelser på grundlag af købsordrer på forhånd. Købsordrer kan placeres online på vores hjemmeside eller via e-mail, telefon eller ved at sende en SMS. En kontrakt vedrørende en specifik ydelse, der leveres af Selskabet for en Kunde, er lavet på grundlag af en bindende bekræftelse i form af købsordren. En bekræftelse på ​​en købsordre placeret via telefon eller SMS betragtes som bindende, når de er placeret ved at sende en sms og bekræftelsen af ​​en købsordre placeret via e-mail eller en købsordre placeret via hjemmesiden betragtes som bindende, når den er placeret via e-mail (kvitteringen for modtagelse af en købsordre i systemet betragtes ikke som bindende før indkøbsordren bekræftes af Selskabet). En købsordre (eller en del deraf) bekræftet af Selskabet anses for bindende for begge parter, hvis de aftalte handelsbetingelser på tidspunktet for bekræftelse ikke er overtrådt. De væsentlige betingelser anses for særligt at være indholdet af indkøbsordren (nøjagtig beskrivelse af ydelsen og antallet af personer, der skal transporteres), prisen på transporten, betalingsmåden og tidspunktet for udførelsen.

 

Betalinger

Kontant

Når transport eller en anden ydelse betales kontant, accepterer Chaufføren eller en repræsentant fra virksomheden kun tjekkiske kroner (CZK) og valutaer, der kunne vælges under bookingprocessen, dvs. Britiske pund (GPB), euro (EUR), amerikanske dollars (USD) og andre. Kontant betaling i fremmed valuta er baseret på den nuværende tjekkiske krones valutakurs på dagen for transport bestemt af Selskabet og ikke på den valutakurs, der var gældende reservationsdagen

Betalingskort

Hvis en Kunde betaler med betalingskort eller kreditkort online eller direkte hos Chaufføren eller en repræsentant fra virksomheden, kan betalingen ske i følgende valutaer – CZK, EUR, GBP og USD samt med kort hvis logoer er vist på Selskabets hjemmeside. Hvis en Kunde har betalt forud online og Chaufføren eller en repræsentant fra virksomheden informeres om betalingen, er det ikke nødvendigt at udskrive en meddelelse om betaling mv. f.eks.

Bankoverførsel

En betaling af en faktura (ved bankoverførsel) er kun mulig ved forespørgsel. Selskabet kan kræve, at en pro-forma-faktura er betalt før et køb fuldbyrdes, ved mangel heraf er Selskabet berettiget til at annullere bestillingen. Fakturaer kan kun udstedes i følgende valutaer – CZK, EUR, USD eller GBP. For fakturaer, der udstedes til udenlandske kunder med en transportpris på mindre end CZK 5.000, er selskabet berettiget til at opkræve et gebyr på CZK 200 for modtagelse af den udenlandske betaling.

 

Skattedokument; kvittering for modtagelse af betaling (depositum)

Ved betalinger direkte til Chaufføren (med betalingskort eller kontant), vil chaufføren give Kunden en kvittering på modtagelsen af betaling (normalt et forenklet skattedokument) på transportdagen. Ved betaling online på Selskabets hjemmeside vil en kvittering for modtagelse af forudbetalingen (depositum) for den bestilte tjeneste sendes til Kunden. Det endelige skattedokument om forskud (depositum) foretaget online udstedes af Chaufføren på transportdagen. Hvis en kunde betaler en faktura (ved bankoverførsel), er fakturaen udstedt af Selskabet og prisen inkluderet moms. Hvis et dokument er udstedt direkte af den kontraktlige chauffør kan det skattemæssige dokument være inklusiv moms, men behøves det ikke. Dette er afhængigt af om chaufføren er registreret betaler af moms. Alle priser givet af Selskabet er endelige og inklusiv moms.

 

Metode til betaling af returrejsen

Hvis en booking inkluderer returrejse eller flere rejser, kan Kunden enten betale hele beløbet på én gang eller betale for hver rejse separat. Chaufføren vil give Kunden en meddelelse om betaling / bilag, der viser det eksakt betalte beløb. Hvis begge rejser er blevet betalt, skal Kunden vise meddelelsen om betaling / bilaget til Chaufføren på tilbagerejsen.

 

Forudbetaling

For købsordrer, hvor opsamlingspunktet er uden for Prag og for udvalgte limousiner (f.eks Hummer H200, Lincoln eller Mercedes S), ture og købsordrer primært til større grupper, kan Selskabet kræve betaling af et depositum, der skal betales mindst 24 timer før den fastsatte tid for afhentning. I sådanne tilfælde vil Selskabet informere kunden om nødvendigheden af at betale et depositum og de mulige betalingsmetoder. Hvis det krævede depositum ikke er betalt, er Selskabet berettiget til at annullere ordren uden kompensation.

 

Ændringer i en booking og betingelser for aflysning

Normal transport

Hvis en Kunde ønsker at ændre eller annullere sin bestilling af en eller anden grund, kan Kunden gøre dette på Selskabets hjemmeside – http://www.prag-lufthavn.dk/, ved at sende en e-mail eller via telefonen før afgang – mindst to timer før afhentningstidspunktet. Hvis en Kunde allerede har betalt for transporten og annullerer transporten inden for den fastsatte frist, vil Selskabet tilbagebetale hele beløbet, eller også vil beløbet ikke blive faktureret.

Transport med opsamling uden for Prag

Ændring og aflysning af transporter, der har et andet opsamlingssted end i Prag er underlagt forskellige afbestillingsbetingelser. En annullering skal ske senest 24 timer før den planlagte tid for opsamling ellers opkræver Selskabet et afbestillingsgebyr på 100%. Afbestillingsgebyret er 100%, da alle omkostningerne er brugt på den bestilte – og ikke aflyste – transport.

Limousiner

Afbestillingsbetingelser udover de normale for transport gælder ændringer og aflysninger af limousiner (såsom Lincoln, Hummer, og Mercedes S-klasse). En booking skal annulleres mindst 24 timer før den planlagte afhentning, ellers vil Selskabet opkræve et afbestillingsgebyr på 100%. Afbestillingsgebyret er 100%, da alle omkostningerne er brugt på den bestilte – og ikke aflyste – transport.

Ture, cruises, udflugter og andre tjenester

En booking skal annulleres mindst to timer før den planlagte rejse; ellers opkræver Selskabet et afbestillingsgebyr på 100%. For større grupper eller bookinger, hvor betaling af et depositum er påkrævet, skal en booking annulleres mindst 24 timer før afhentning; ellers opkræver Selskabet et afbestillingsgebyr på 100%. Afbestillingsgebyret er 100%, da alle omkostningerne er brugt på den bestilte – og ikke aflyste – transport.

 

Tilbagebetaling; kompensation

Hvis en kunde har aflyst en tjeneste forudbetalt online og har ret til at få pengene tilbage, vil pengene automatisk blive returneret til det kort, der blev brugt, da ordren blev betalt. Alle krav om tilbagebetaling af penge og erstatningskrav skal ske skriftligt eller via e-mail inden for 30 dage. Efter udløb af denne frist har Kunden ikke krav på tilbagebetaling af beløbet (kompensation). Enhver klage fra en kunde vil dog blive behandlet korrekt – også i dette tilfælde. Kompensation for skader / gener er begrænset til et maksimalt beløb, der svarer til prisen på transport for individuelle bookinger, men overstiger ikke CZK 2.000.

 

Klager

I tilfælde af problemer skal følgende procedure for behandling af klager følges. Hvis en kunde ønsker at fremsætte et krav om erstatning, skal Selskabet straks informeres om situationen, der er opstået i forbindelse med problemet. Hvis en kunde ikke kan finde sin chauffør eller har andre problemer med en specifik bestilt tjeneste, skal han straks kontakte Selskabet over telefonen ved hjælp af det anførte telefonnummer. Hvis problemet ikke er løst med det samme, eller i det krævede omfang, skal Kunden oplyse dette via e-mail eller skriftligt og give alle detaljer vedrørende klagen. Derefter vil klagen blive undersøgt snarest muligt, hvilket normalt er inden for et par dage.

 

Kundens forpligtelser

En Kunde er forpligtet til at opføre sig i overensstemmelse med Chaufførens anvisninger under transporten og generelt overholde de gældende sikkerhedsregler for transporten. En Kunde bør vide, at han er blevet underrettet om alle forhold, herunder sikkerhedsbestemmelser, før eksekvering af transporten. En kunde forpligter sig også til ikke at beskadige Selskabets udstyr og transportkøretøjet på nogen måde, og at holde disse rene. En kunde er bevidst om sit ansvar for skader på grund af Kundens adfærd, som han forårsager Selskabet eller den bestilte Chauffør, hvis de nævnte forpligtelser ikke overholdes. Endvidere er en Kunde forpligtet til at starte rejsen på det aftalte starttidspunkt med undtagelse af tilfælde, hvor faktorer er uden af hans kontrol såsom grunde nævnt ovenfor.

 

Gyldighed af de forretningsmæssige handelsbetingelser

Disse kommercielle handelsbetingelser er gældende på ubestemt tid og begynder den 13. marts 2015. Hvis handelsbetingelserne bliver ændret, er de handelsbetingelser gældende, der var gyldige da kontrakten blev underskrevet, eller da en gyldig købsordre blev sendt til Kunden.

 

Alle Deres personlige oplysninger behandler vi fortroligt og udlevere dem under ingen omstændigheder med andre firmaer.