Ofte stillede spørgsmål – Prag Lufthavnstransfer

| OSS – Privat kørsel | OSS – Dele Shuttles | OSS – Limousines | OSS – Gåture, Ture, Udflugter |

 

Jeg har ikke modtaget en bekræftende e-mail. Hvad skal jeg gøre?

Hvis du ikke har modtaget en mail fra os inden 2 timer efter gennemført reservation, kontakt os. I de fleste tilfælde opstår fejlen pga. antispam filtrer, der simpelthen tager fejl mellem normale mail og spam mail. Kontroller derfor din spam mappe, om mailen ikke ligger der.

 

Transport Bestillinger og Ændringer

Hvis du ønsker at ændre din eksisterende bestilling eller bestille retur transport til lufthavnen eller bus/tog stationen, eller hvis du har brug for en kort taxi tur rundt i byen skal du bare ringe til vores 24/7 gebyrfri hotline på 800 870 888. Du kan også sende os en email på info@prague.co.uk eller send en sms på +420 777 777 237. Når du sender en besked skal du venligst inkludere din booking reference (hvis du har en) antallet af passagerer, hotel navnet og det ønskede opsamlings tidspunkt og dato.

 

Hvordan kan jeg betale?

Du kan betale med kontanter, kreditkort eller betalingskort i forvejen over Internettet eller direkte med kreditkort i bilen. Firmaer har mulighed for betaling på fakturaer – skal aftales på forhånd. Hvis du betaler kontant, kan du betale med den lokale mønt ellers accepterer vi også EUR, DKK, GBP og USD.

 

Hvordan foretager du en bestilling?

Den bedste måde at foretage en bestilling på er online. Bare udfyld alle nødvendige informationer, og bekræftelse af din bestilling sendes omgående. Du behøver ikke at forudbetale eller indtaske dine kortoplysninger for at sikre din bestilling. For mere komplicerede ruter, og specielle anmodninger, er det bedst at sende en email. Du kan også foretage bestillinger over telefonen (selv om det ikke anbefales). I så fald hav venligst dit fly-nummer, ankomsttid og navnet på den rejseansvarlige ved hånden, for at gøre bestillingen hurtigere og nemmere.

 

Hvornår skal jeg betale?

Hvis du vil, kan du også betale alt på en gang og chaufføren udleverer dig et til gode bevis.

 

Vores gruppe er indkvarteret i forskellige hoteller, indregner De ekstra gebyr?

Normalt indregner vi ikke gebyr og 2 hoteller er som standart inkluderet i prisen. I særlige tilfælde er der indregnet et lille gebyr fx hvis hoteller ligger meget langt fra hinanden osv.

 

Hvad sker der, hvis mit fly bliver forsinket?

Chaufføren er automatisk informeret fra vores telefoncentral, der kontrollerer fly ankomster online. I ingen omstændigheder indregner vi hverken gebyr eller satser for ventetid.

 

Jeg har brugt for en regning.

Bede chaufføren om regningen. Vi udsteder ved forespørgsel også en faktura – skatte bevis for firmaer.

 

Hvordan bruger mit flys ankomsttid til at beregne min afhentningstid?

Når du booker din lufthavnstransport, vil du forsyne os med dit flys planlagte ankomsttidspunkt. Herfra sporer vi din flyvning i “realtid”, så uanset om dit fly er til tiden, tidligt eller sent, er vi opmærksomme på dit flys status og vil møde dig baseret på din faktiske ankomsttid. Vi tager også højde for den tid det tager at hente din bagage under bagageudleveringen. Chaufføren er til stede ved ankomstlobbyen omkring 10 minutter efter din faktiske ankomst.

 

Jeg vil gerne bruge din tjeneste, men jeg er bange for, at jeg måske går glip af min tilslutningsfly. Hvad kan du anbefale?

Hvis du er i stand til at informere os i det usandsynlige tilfælde, at du for eksempel misser dit tilslutningsfly, vil vi ændre din booking tilsvarende – der er ingen afgift. Du kan bare e-maile, ringe eller skrive til os på +420 777 777 237 om din missede fly.

 

Hvilket tidspunkt vil du hente os på med hensyn til hjemrejsen?

Vi anbefaler generelt en afhentningstid til din lufthavnstransport på omkring to-og-en-halv time før dit fly afgang til flyvninger uden for EU, og to timer inden for EU. I sidste ende kan du selv bestemme din egen afgangstid.

 

Anbefaling: angiv den nøjagtige adresse

Du har ikke angivet en bestemt adresse for din destination. Selvom du kan indsende en bestilling uden at angive en nøjagtig adresse, anbefaler vi, at du angiver en fuld adresse eller et hotelnavn, når du foretager en bestilling. Mange tak.

 

Kan jeg betale med kort over telefonen?

Ja, men kun for bookinger, hvor en indbetaling er påkrævet. Indbetalinger kræves normalt kun for overførsler uden for Prag og for udvalgte limousiner. For betalinger over telefonen, accepterer vi kun VISA og MasterCard, og opkræver 30 eller 50% af det samlede beløb, mens resten betales direkte til chaufføren. Ellers kan du betale meget nemt via internettet eller med kort til chaufføren.

 

Hvad er dine åbningstider?

Vi driver vores Prag transporttjenester 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen og 365 dage om året, inklusiv alle helligdage.

 

Tilbyder du andre transportruter udover Prags lufthavnsruter?

Ja tilbyder også transport til og fra alle tog/busstationer i Prag, og taxikørsel i Prag. Vi kan også arrangere transport fra en by eller lufthavn i Prag til ethvert sted, du ønsker at komme til.

 

Parkeringsgebyr i lufthavnen

Parkeringsgebyr i lufthavnen er inkluderet i prisen. Vær opmærksom på de følgende betingelser. Vores chauffør vil vente i forhallen i Terminal 1 ca. 20 minutter efter flyets ankomsttidspunkt, eller efter 15 minutter hvis du ankommer til Terminal 2. Vær opmærksom på, at chaufføren vil vente helt op til 60 minutter fra ankomsttidspunktet. Hvis du ikke har indchecket bagage og har skrevet en bemærkning eller afkrydset indstillingen (X) Ingen bagage, vil chaufføren vente i terminalen 10 minutter efter flyets ankomsttidspunkt, og vil køre 45 minutter efter ankomst. Inden chaufføren forlader lufthavnen, vil vi forsøge at kontakte dig på det angivet mobilnummer. Hvis du forventer længere eller har brug for længere ventetid, skal du nævne det ved bestillingen.

 

Afgange for Delt Bustransport (Shuttle-bus)

Vi vil gøre vores bedste for at samle dig op på det ønskede tidspunkt. Desværre kan vi ikke garantere præcis afhentningstid, da nogle gange henter chaufføren også andre passager fra andre hoteller. Det er derfor nødvendigt at være klar til din afhentning 20 minutter før den ønskede tid, og være forberedt på at du kan vente ud over den ønskede tid.

 

Jeg har brug for at ændre/annullere en booking – hvad skal jeg gøre?

Hvis du har brug for at ændre eller annullere en booking eller ændre dine oplysninger, skal du klikke på de relevante links i din bekræftelse og logge ind på din booking-administration, eller e-maile eller give os et opkald mellem 07:00 og midnat.

 

Hvad sker der hvis jeg annullerer min rejse?

Du kan annullere din reservation til enhver tid. Hvis du er berettiget til det, og din booking var forudbetalt, bliver din tilbagebetaling automatisk udstedt til det kort, der blev brugt til betaling. Generelt for alle bookinger med oprindelse i Prag, som ikke er tilbudt af VIP-køretøjer, kan man altid få en tilbagebetaling, hvis du afbestiller mindst 2 timer før din afhentning. For præcise detaljer, kan du tjekke vores vilkår og betingelser.

 

Hvornår kan jeg foretage en reservation til afhentning?

Med vores system kan du foretage reservationer så langt som 365 dage før din rejsedato.

 

Plejer man at efterladen drikkepenge til chaufføren?

Ja, hvis du er tilfreds med servicen, er det almindeligt at overcharge med 10%-15% procenter af beløbet. Men alt er helt op til dig.

 

Organiserer I transport for flere end 4 personer?

Selvfølgeligt, antallet er helt op til dig. For flere end 4 personer tilbyder vi minibusser og for store grupper fx også klassiske busser.

 

Hvor lang tid tager turen fra eller til centrum til lufthavnen?

Efter normale omstændigheder ca. 25 minutter. Det kan selvfølgeligt i tilfældet af trafikpropper sagtens tage 40-45 min.

 

Er priserne på siden anført per bil eller per person?

Priser er altid anført per bil sammen med det antal personer, der kan være i bilen. Hvis du har ekstra meget bagage, meddelelse dette ved reservationen, så vi kan undgå problemer med at kufferter ikke kan være i bilen.

 

Hvis jeg har brug for en autostol til et lille barn?

Det er ikke noget problem, det sørger vi for. Gør opmærksom på dette, ved reservationen.

 

Hvis jeg har særlige behov?

Det er ikke noget problem, vi sørger for det. Gør opmærksom på dette, ved reservationen. Særlige behov kræves fx af ældre mennesker, handicappede, kørerstolebrugere osv..

 

Hvis jeg har ekstra stor bagage?

Det er ikke noget problem, men gør altid opmærksom på det i forvejen.

 

Hvordan er jeres arbejdstider, hvornår har I åbent?

Vi sørger fro persontransport 24/7. Men det er nødvendigt at bestille i forvejen. Hvis du har brug for transport på meget sene eller meget tidlige tidspunkter, ring altid mindst en dag i forvejen. Tak.