Generelle vilkår og betingelser
PRAG LUFTHAVNSTRANSFER, sro
Dette er vilkår og betingelser for PRAGUE AIRPORT TRANSFERS, s.r.o.,
med registreret kontor på Velvarská 1701/25, Prag 6, postnummer: 160 00, virksomhedsregistreringsnummer 27593622.
En kunde, der bruger tjenesterne fra PRAGUE AIRPORT TRANSFERS, sro, med dets registrerede kontor på Velvarská 1701/25, Prag 6, postnummer: 160 00, ID: 27593622, accepterer fuldt ud disse vilkår og betingelser ved at underskrive ordren eller kontrakten eller placere en bestilling online via hjemmesiden. Bekræftelse af en ordre erklærer udtrykkeligt samtykke til de vilkår og betingelser, som ordren eller forsendelseskontrakten henviser til. En kunde, der er uenig i disse vilkår og betingelser, har ikke ret til at indgå nogen aftale med virksomheden eller til at afgive en ordre via virksomhedens websted.
Medmindre andet er aftalt, leveres alle transporttjenester og formidling af disse tjenester udelukkende af registrerede taxier uden taxameter i henhold til lov nr. 111/1994 Coll. om vejtransport i henhold til § 21, stk. 4, baseret på en forudgående skriftlig kontrakt, og for vogne med flere sæder med en kapacitet på over ni personer, inklusive chaufføren, som lejlighedsvis personbefordring på vej.
Disse vilkår og betingelser behandles i henhold til de relevante bestemmelser i lov nr. 89/2012 Coll. af den civile lovbog.
Beskyttelsen af virksomhedens kunders personoplysninger implementeres efter ændring af lov nr. 101/2000 Coll. om beskyttelse af personoplysninger og den generelle databeskyttelsesforordning (GDPR).
-
Grundlæggende vilkår
1.1 Virksomheden - Virksomheden er transportøren eller formidleren af transporten af PRAGUE AIRPORT TRANSFERS, s.r.o., med hjemsted på Velvarská 25, Prag 6, postnummer: 160 00, ID: 27593622, som leverer eller arrangerer transport og andre tjenester baseret på disse forretningsbetingelser for kunden.
1.2 Kunden - en person eller en virksomhed, der bruger virksomhedens tjenester baseret på en ordre eller kontrakt, der er underlagt disse forretningsbetingelser.
1.3 Vilkår og betingelser - de betingelser , hvorunder virksomheden leverer sine transport- eller mæglerydelser til kunden; den ufravigelige betingelse for at bruge virksomhedens ydelser er kundens udtrykkelige samtykke til disse vilkår.
1.4 Tjenesten/Transporten - den faktiske transport eller formidling af transport, rejsetjenester eller andre kundetjenester, der udføres eller formidles af virksomheden.
1.5 Chaufføren – Chaufføren er ansat hos PRAGUE AIRPORT TRANSFERS, sro, eller en kontraktlig chauffør, med hvem PRAGUE AIRPORT TRANSFERS, sro, arrangerer en transportservice
1.6 Kunders personoplysninger - personoplysninger, der i forbindelse med bestilling eller gennemførelse af Selskabets aktiviteter for Kunden meddeles af Selskabets Kunde.
-
Private data om kunder og håndtering af disse data
2.1 Virksomheden bruger personlige data om kunder, som kunder kommunikerer til virksomheden for at levere sine tjenester til kunder med det formål at sikre og implementere tjenesten korrekt.
2.2 Personoplysninger indsamles, registreres og håndteres i henhold til den relevante EU-lovgivning, især den generelle databeskyttelsesforordning (GDPR) og lov nr. 101/2000 Coll. om beskyttelse af personoplysninger.
2.3 Ved at acceptere disse vilkår og betingelser og afkrydse samtykke til behandling af deres personlige data på den relevante ordre, giver kunden virksomheden udtrykkeligt samtykke til behandling, håndtering og opbevaring af de personlige og andre data, som kunden eller en person, der er bemyndiget af dem, har givet virksomheden.
2.4 Kunden giver samtykke til, at virksomheden kan behandle deres personlige og andre data på ubestemt tid, men kun for at udføre virksomhedens tjenester, som kunden har bestilt (passager- og bagagetransporttjeneste). Virksomheden er forpligtet til at bortskaffe de personoplysninger, som virksomheden ikke længere har brug for til at udføre ordren.
2.5 Kunden accepterer kun at bruge sine personlige og andre data under streng overholdelse af de betingelser, der er fastsat ved lov for håndtering af sådanne personlige og andre data.
2.6 Virksomheden er kun forpligtet til at behandle Personlige og andre Kundedata i det omfang, det er strengt nødvendigt og kun i det omfang, Virksomheden har brug for sådanne Data for korrekt at udføre sine aktiviteter og levere sine tjenester til Kunden.
2.7 Kunden accepterer, at hvis han er uenig i virksomhedens vilkår for brug af hans eller hendes personlige og andre data, er han ikke berettiget til at bruge virksomhedens tjenester til at afvise eller ikke bruge dem.
2.8 Virksomheden forpligter sig til at levere Personlige og andre Kundes Data, både i elektronisk form og på papir. Til dette formål har Selskabet udpeget en ansvarlig person til at sikre korrekt håndtering af Kundernes personoplysninger.
2.9 Beskyttelse af personlige og andre kunders data skal udføres af virksomheden inden for rammerne af sine interne, juridiske og administrative foranstaltninger, især i henhold til dets egne interne direktiver om beskyttelse og håndtering af kunders personlige data, og skal ikke bruge tredjeparters og virksomheders tjenester til at sikre håndteringen af Personlige og andre Kundedata.
2.10 Bestemmelser om beskyttelse af personlige og andre kunders data skal gælde både for kunden som fysisk person såvel som for formidlere, juridiske enheder og iværksættere, der udfører ordrer og overførsel af personoplysninger om virksomhedens kunder med det formål at bestille dennes tjenester.
2.11 Virksomheden er ansvarlig for skader forårsaget af kunder ved at overtræde deres pligter i forbindelse med håndtering af deres personlige data. Betingelsen for at kræve erstatning fra Kunden er dog rettidig klage og klage over pligtforsømmelse fra Selskabets side. Klager skal begrundes, og der skal foreligge et fuldstændigt og ubetinget bevis for en overtrædelse af virksomhedens forpligtelser, og kravet skal anerkendes af virksomheden.
2.12 Bestemmelserne om beskyttelse af personoplysninger og andre data om kunder gælder både for den ordregivende fysiske person og formidlere, juridiske personer og iværksættere, der udfører ordrer og overfører personoplysninger om kunder til virksomheden med det formål at bestille dens tjenester.
2.13 Virksomheden er ansvarlig for skader forårsaget af kunder på grund af en overtrædelse af dens forpligtelser i forbindelse med håndtering af deres personlige data. En rettidig klage og krav om overtrædelse af virksomhedens forpligtelser er dog en betingelse for kundens krav om erstatning. Kravet skal begrundes, overtrædelsen af virksomhedens forpligtelser skal bevises fuldt ud og uden tvivl, og virksomheden skal anerkende kravet.
2.14 Virksomheden respekterer din ret til at kende dine persondata. Efter anmodning vil vi give detaljerede oplysninger om de personoplysninger, vi indsamler om dig, formålet med indsamlingen og i hvilket omfang de bruges, hvilket giver dig kontrol over dine data.
2.15 Hvis personoplysninger om kunden leveres til virksomheden af en tredjepart (indkvarteringssted, rejsebureau, agent osv.), skal virksomheden behandle sådanne oplysninger på samme måde, som hvis kunden havde leveret dem til virksomheden. I dette tilfælde er virksomheden dog ikke ansvarlig for sådanne tredjeparters håndtering af personoplysninger.
2.16 Kunden har til enhver tid ret til at trække sit samtykke til behandling af sine personoplysninger tilbage. Tilbagetrækningen af samtykke skal ske skriftligt til virksomheden. I tilfælde af en korrekt tilbagetrækning af samtykke trækker kunden også sit samtykke til levering af tjenesten tilbage. I forbindelse med kundens tilbagetrækning fra tjenesten påvirkes virksomhedens ret til kompensation for eventuelle skader ikke.
-
Garanti for erstatning og ansvar for skader
3.1 Virksomheden er ansvarlig over for kunden for enhver skade eller ulempe, hvis virksomheden eller dens medarbejder direkte eller indirekte forårsager skaden. Hvis kundens transport formidles af en anden transportør, er transportøren ansvarlig for den skade, der er forårsaget af deres udførelse af transporten, og kunden accepterer deres transporttjeneste ved at gå ombord i deres køretøj.
3.2. Kunden tager i betragtning, at han ikke har nogen ansvarskrav i disse begivenheder:
- Der opstod en forsinkelse under transporten, enten oprindeligt ved kundens ankomst eller i selve transportforløbet, på grund af force majeure. Force majeure er defineret som en indgriben af en naturkatastrofe, vejr, vejrforhold, en bilulykke, der ikke er forårsaget af virksomhedens chauffør eller en chauffør af en mellemliggende transportør, vejpropper forårsaget af vejreparationer eller anden kommunikation, eller forsinkelse forårsaget af regering eller administrativ indgriben – politifolk mv.
- Der har været forsinkelse i Transporten på grund af Kunden eller en anden bestiller (rejsebureau, hotel, rejsearrangør mv.), fx ved ikke at ankomme til det aftalte tidspunkt til det aftalte sted.
- Der er sket skade på kundens ejendom eller helbred som følge af en trafikulykke, der ikke er forårsaget af selskabets chauffør eller en mellemliggende transportørs chauffør, men af en anden chauffør, et dyr eller en person.
- Der er sket skade på kundens ejendom eller hans helbred eller liv på grund af enhver manøvre, som chaufføren var tvunget til at foretage under transporten for at forhindre større skader eller konsekvenser, såsom behovet for pludselig opbremsning på grund af situationen på vejen, skarpe omveje og udskridning, hvor, medmindre andet bevises, en sådan manøvre anses for nødvendig, for eksempel for at undgå et sammenstød med et dyr, en mand eller et andet køretøj på vejen osv.
- Skader er opstået på grund af kundens eller en anden bestillers glemsomhed (f.eks. at glemme at lægge bagagen i bagagerummet eller glemme at læsse den af, tab af små genstande eller kontanter under transporten osv.)
3.3 Hvis kunden påføres skade på grund af en afhentning på et andet tidspunkt end det tidspunkt, der er angivet på ordren, har kunden ret til en kontraktmæssig bod, der udgør en fast kompensation på op til 2.000 CZK. Skaden skal dog kunne påvises og dokumenteres af kunden, som skal indgive en klage i henhold til disse betingelser.
3.4 Ved at bruge virksomhedens transport eller ved at bruge transportformidlingstjenester erklærer kunden udtrykkeligt, at han finder størrelsen af en kontraktlig bøde på op til CZK 2 000 som en fast erstatning for skade forårsaget af eller i forbindelse med transporten helt tilstrækkeligt og er enig i dette beløb. I tilfælde af uenighed er Kunden ikke berettiget til at benytte Selskabets ydelser, og Selskabet er forpligtet til at nægte at levere sådanne ydelser.
3.5 Hvis kunden har til hensigt at kræve erstatning, der overstiger den kontraktlige bøde på CZK 2 000, er han/hun forpligtet til at forsikre sig selv i tilfælde af skade. Denne pligt til at tegne forsikring mod skader i tilfælde af tilskadekomst er blevet opfyldt af kunden på grundlag af boarding, og kunden påtager sig det fulde ansvar for opfyldelsen af denne forpligtelse.
-
Fastlæggelse af tidspunktet for påbegyndelse af transport
4.1 Kunden eller en anden bestiller anerkender dog udtrykkeligt, at de er forpligtet til at forhandle kundens afgangstidspunkt, dvs. tidspunktet for transportens ankomst i god tid (f.eks. før afgang, påbegyndelse af en anden flyvning, osv.), inklusive forskydning på mindst 30 minutter, for at forhindre forsinkelser for transportøren på grund af force majeure, dårlig trafik eller vejkomplikationer (ulykker, trafikpropper og andre trafikbegrænsninger).
4.2 Hvis kunden eller en anden ordregiver ikke respekterer de ovennævnte grænser og tidsreserver, der er angivet i deres ordre, når de fastsætter tidspunktet for ombordstigning, og derfor lider skade på grund af dette, har de ikke ret til erstatning for en sådan skade fra virksomheden.
-
Bestillingsmetoder
5.1 Vi leverer alle tjenester baseret på ordrer fra kunden eller en anden kunde (hotel, rejsebureau, rejsearrangør osv.). Ordrer kan afgives online via vores hjemmeside, e-mail eller SMS. Kontrakten om transport af personer, der er baseret på virksomhedens levering af tjenester til kunden, oprettes på baggrund af en bindende ordrebekræftelse. Denne bekræftelse er en sikker og bindende aftale, der modtages via SMS, e-mail eller hjemmeside. Bekræftelsen af ordremodtagelsen i systemet betragtes ikke som bindende, før den er bekræftet af virksomheden, i hvilket tilfælde kunden også får besked om, at han/hun kun kan bruge virksomhedens tjenester efter at have accepteret disse vilkår og betingelser og afkrydset samtykke til håndtering af kundens personlige data.
Metoder til udførelse af ordrer:
- Ordre oprettet af kunden via hjemmesiden eller via e-mail (mæglerkontrakt), hvor kunden betaler prisen direkte til transportøren, som en tredjepart, der udfører transporten.
- en ordre oprettet af kunden via hjemmesiden eller via e-mail, hvor kunden betaler prisen direkte til den virksomhed, der leverer transporten.
- en ordre oprettet gennem en af virksomhedens partnere, f.eks. et rejsebureau, et hotel eller en virksomhedskunde, hvor partneren betaler prisen direkte til virksomheden baseret på en månedlig faktura.
Andre former for ordrer er ikke tilladt.
5.2 En ordre bekræftet af virksomheden (eller en del af den) anses for at være bindende for begge parter, medmindre de kontraktvilkår, der er aftalt på tidspunktet for bekræftelsen, overtrædes. Især indholdet af ordren (nøjagtige specifikationer for transporten og antallet af transporterede personer), prisen på transporten, betalingsmetoden og samtykke til forretningsbetingelserne - især med det maksimale beløb for den kontraktlige straf og begrænsningen af virksomhedens ansvar for de forårsagede skader og realiseringsperioden.
5.3 Kontrakten er indgået på datoen for bekræftelse af ordren af virksomhedens repræsentant, når den træder i kraft. Kontrakten indgås aldrig umiddelbart før eller på tidspunktet for transporten. Ved ombordstigning på vognen påbegyndes transporten i henhold til den tidligere bindende kontrakt for transport af passagerer, hvilket sikrer en problemfri fortsættelse af tjenesten.
5.4 Virksomheden har truffet de nødvendige foranstaltninger for at harmonisere og tilpasse sit websted og sine bestillingsformularer til de relevante krav i EU- og national lovgivning. Den har implementeret de mekanismer, der er nødvendige for at informere kunderne, sikre deres samtykke til håndtering af deres personlige data og gøre dem grundigt bekendt med vilkårene og betingelserne for tjenesten.
-
Betalingsmuligheder
6.1 I kontanter
Ved kontant betaling af en transfer eller anden service accepterer chaufføren eller virksomhedens repræsentant kun tjekkiske kroner (CZK) og valutaer, der er valgfri under bookingprocessen, dvs. britiske pund (GBP), euro (EUR), amerikanske dollars (USD) og andre. Betalinger i kontanter i fremmed valuta er baseret på den aktuelle valutakurs for den tjekkiske krone på dagen for afhentning, bestemt af virksomheden, ikke på den kurs, der var gældende på reservationsdagen.
6.2 Med kredit-/betalingskort
Hvis kunden betaler med et debet- eller kreditkort online, er det muligt at foretage betalinger i følgende valutaer - CZK, EUR, GBP og USD. Hvis kunden betaler direkte til chaufføren eller en repræsentant for virksomheden, er det kun muligt at betale i CZK og kun med kort, hvis logoer vises på virksomhedens hjemmeside. Hvis kunden betaler online på forhånd, informeres virksomhedens chauffør eller repræsentant om betalingen, og det er ikke nødvendigt at udskrive en betalingskvittering.
6.3 Bankoverførsel
Betaling via bankoverførsel (med månedlig fakturering efter betaling) er kun mulig på anmodning, eller når virksomheden har tilladt kunden denne betalingsmulighed. Ellers kan kunden betale fakturaen som en forskudsfaktura, før ordren udføres. I modsat fald har kunden ret til at annullere ordren. Fakturaer kan kun udstedes i følgende valutaer - CZK og EUR.
-
Betalingskvitteringer og fakturering
Ved betaling direkte til chaufføren (med kreditkort eller kontant) sender vi kunden en kvittering pr. e-mail på afhentningsdagen, når turen er afsluttet. For betalinger, der foretages online via virksomhedens hjemmeside, får kunden tilsendt en kvittering (skattefaktura), når betalingen er gennemført. Hvis kunden betaler for en faktura (bankoverførsel), udstedes fakturaen af virksomheden, og prisen er inklusive moms. Hvis dokumentet er udstedt direkte af den kontraktuelle chauffør, kan skattedokumentet inkludere moms eller ej, afhængigt af om chaufføren er en registreret momspligtig eller ej. Alle anførte priser er endelige og inklusiv moms.
-
Betaling for hjemrejsen
Hvis bookingen omfatter en returrejse eller flere rejser, kan kunden betale det samlede beløb på én gang eller betale for hver rejse separat. Hvis kunden betaler chaufføren direkte, er det ikke muligt at betale for alle ture på én gang, men kun for en bestemt tur.
-
Forskudsbetalinger
For bestillinger, hvor afhentningsstedet er uden for Prag, kan selskabet kræve en forudbetaling for de valgte limousiner (f.eks. Hummer H200, Lincoln TC120, Lancia Thema, Mercedes S) samt for ture og bestillinger, der involverer større grupper. Denne betaling skal foretages mindst 24 timer før det planlagte afhentningstidspunkt. I sådanne tilfælde skal kundens virksomhed bekræfte forudbetalingen og angive betalingsmetoden. Hvis den krævede forudbetaling ikke foretages, forbeholder virksomheden sig ret til at annullere ordren uden at give refusion.
-
Ændring af reservations- og afbestillingsbetingelser
10.1 Regelmæssig transport (transfers)
Hvis en kunde ønsker at ændre eller annullere sin reservation, kan han gøre det via virksomhedens hjemmeside - https://www.prague-airport-transfers.co.uk/, via e-mail eller telefon før afgang - mindst to timer før afhentningstidspunktet. Hvis kunden allerede har betalt for afhentningen og annullerer turen inden for den krævede tid, returnerer virksomheden pengene til ham, eller tjenesten vil ikke blive faktureret. Hvis kunden ikke annullerer tjenesten rettidigt, betragtes det forudbetalte forskud eller beløbet for udførelsen af transporten som beløbet for den kontraktlige straf, der kompenserer virksomheden for den skade, der er forårsaget af den sene annullering.
10.2 Transport med opsamlingssted uden for Prag
Ændringer og aflysninger af transfers med et udpeget opsamlingssted uden for Prag er underlagt andre aflysningsbetingelser. Aflysninger skal ske mindst 24 timer før det planlagte afhentningstidspunkt, ellers vil virksomheden opkræve et 100 % afbestillingsgebyr som en fast kompensation i form af en kontraktlig bod betalt af Kunden. Årsagen til at anvende en 100 % annullering (kontraktlig bøde) er at dække alle omkostningerne ved den bestilte og ikke-forsendede transport fra virksomheden.
10.3 Limousiner
Ændringer og aflysninger af limousiner (f.eks. Hummer H200, Lincoln TC120, Lancia Thema, Mercedes S) er underlagt samme aflysningsbetingelser som almindelige transfers. Aflysninger skal ske mindst 24 timer før det planlagte afhentningstidspunkt, ellers opkræver virksomheden et afbestillingsgebyr på 100 %. Årsagen til at pålægge et 100 % afbestillingsgebyr er at dække alle omkostningerne ved den bestilte og uovervågede transport af virksomheden. Hvis dit fly er væsentligt forsinket (mere end 20 minutter), er vi muligvis ikke i stand til at levere den bestilte service. Under sådanne omstændigheder forsøger vi at finde den bedst mulige løsning og tilbyder fuld refusion eller mulighed for at ændre bookingen til et senere tidspunkt eller et alternativt køretøj. Disse situationer er helt udelukket fra vores kompensationsordning.
10.4 Udflugter, ture og andre tjenester
Aflysninger skal ske mindst to timer før den planlagte rejse. I modsat fald opkræver virksomheden et afbestillingsgebyr på 100 % (kontraktmæssig straf, som en fast kompensation for sen afbestilling). For større grupper eller reservationer, der kræver forudbetaling, skal afbestilling ske mindst 24 timer før påbegyndelse. I modsat fald opkræver virksomheden et afbestillingsgebyr på 100 % som en fast kompensation i form af en konventionalbod, der betales af kunden. Afbestillingsgebyret på 100 % dækker alle omkostninger til den tjeneste, der allerede er bestilt og ikke bestilt på vegne af virksomheden.
-
Tilbagebetalinger, betalingsklager og forbrugertvister
Hvis kunden annullerer en forudbetalt onlinetjeneste og er berettiget til refusion, returneres pengene automatisk til det kort (bankkonto), der blev brugt til at betale ordren, normalt inden for 5 arbejdsdage. Ellers skal alle krav om tilbagebetaling for annullerede eller ubetalte tjenester fremsættes inden for 30 dage skriftligt eller via e-mail til virksomhedens e-mailadresse eller postadresse.
I tilfælde af en tvist om en tilbagebetaling eller en forkert opkrævet betaling har kunden mulighed for at løse tvisten i form af en klage eller et betalingskrav, som derefter verificeres behørigt inden for 30 kalenderdage fra datoen for kravet. Hvis klagen afvises, kan kunden henvende sig til forbrugertvistløsningsorganet, se afsnit 15.
-
Kompensation og maksimal kontraktlig straf
Erstatningskrav skal fremsættes inden for 30 dage skriftligt eller via e-mail til virksomhedens adresse eller e-mailadresse. Efter udløbet af denne periode har kunden ikke længere ret til at kræve kompensation eller noget relateret erstatningskrav vedrørende anvendelsen af kontraktstraffen. Enhver kundeklage vil dog blive undersøgt på passende vis. Erstatning for skade/ubehag er begrænset til et maksimalt beløb svarende til transportprisen pr. reservation, men ikke over 2.000 CZK - en maksimal kontraktlig straf. Erstatning er undtaget, når der af logistiske årsager stilles en erstatningsvogn af samme type eller samme vogn til rådighed i en anden farve, og i situationer, hvor skaden opstår på grund af begivenheder, som tjenesteudbyderen ikke kan påvirke, såsom naturkatastrofer. Erstatningskrav, hvis dit fly er væsentligt forsinket eller ankommer tidligere (mere end 20 minutter), er også udelukket fra vores kompensationsordning.
-
Klager og anvendelsen af den kontraktlige straf
13.1 I tilfælde af problemer skal kunden følge denne klagebehandlingsprocedure. Hvis en Kunde ønsker at kræve erstatning, skal han straks informere Virksomheden om problemet. Hvis Kunden ikke kan finde sin chauffør eller har andre problemer med en bestemt bestilt service, kontakter han omgående virksomheden via telefon. Hvis problemet ikke løses med det samme eller i det omfang, det er påkrævet, vil Kunden meddele dette til virksomheden via e-mail eller skriftligt og give detaljer om klagen. Klagen vil herefter blive undersøgt hurtigst muligt, normalt inden for få dage.
13.2 Alle nødvendige kontakter vedrørende virksomheden med henblik på at indgive en klage eller kræve en kontraktlig bod/kompensation skal findes af kunden på ordren eller transportkontrakten, eller disse kontakter vil blive fundet på et synligt sted i bilen, eller kontakten vil blive leveret af den respektive fører af den bil, som Kunden transporteres til.
13.3 I tilfælde af misligholdelse af Selskabets forpligtelser i forhold til håndtering og opbevaring eller brug af dets Persondata, har Kunden ret til at klage over Selskabets adfærd i denne sag. Klagen sendes af Kunden til virksomhedens adresse eller e-mailadresse, som vil undersøge Kundens klage, undersøge og træffe de nødvendige foranstaltninger både over for klageren og med hensyn til andre Kunder.
-
Kundens forpligtelser
14.1 Kunden er forpligtet til at opføre sig i overensstemmelse med chaufførens anvisninger på transporttidspunktet og især til at overholde sikkerhedsforskrifterne for den gældende transport. Kunden anerkender, at han er blevet informeret om alle forhold, herunder sikkerhedsforskrifter, inden transport. Kunden forpligter sig også til ikke at beskadige transportøren og transportkøretøjet på nogen måde, bevare dets renlighed, beskadige andre transporterede personers ejendom eller forårsage problemer under transporten. I tilfælde af overtrædelse af disse forpligtelser er kunden opmærksom på ansvaret for den skade, som virksomheden, den bestilte transportør eller tredjeparter har forårsaget ved deres handlinger.
14.2 Kunden er også forpligtet til at gå ombord på køretøjet på det aftalte ankomsttidspunkt, undtagen når han finder ud af, at han ikke kan gå ombord på det af en gyldig grund (angivet ovenfor).
-
Udenretslig bilæggelse af forbrugertvister
Hvis der opstår en forbrugertvist mellem os og forbrugeren i henhold til en kontrakt om levering af tjenester, som ikke kan løses ved gensidig aftale (f.eks. et krav afvises som uberettiget), kan forbrugeren indsende et forslag til udenretslig løsning af en sådan tvist til det udpegede organ til udenretslig løsning af forbrugertvister, som er: den tjekkiske handelsinspektionsmyndighed (Central Inspectorate - ADR Department). Når forbrugeren har givet udtryk for sin mening, vil sidstnævnte foreslå en løsning på tvisten.
I tilfælde af en forbrugertvist i forbindelse med salg af vores varer eller levering af vores tjenester er den tjekkiske handelsinspektion - www.coi.cz ("CTIA") den kompetente myndighed for udenretslig løsning af forbrugertvister og kan kontaktes vedrørende enhver forbrugertvist. Fra den 15. februar 2016 kan du også bruge webstedet https://webgate.ec.europa.eu/ til at indsende et forslag om at indlede udenretslig tvistbilæggelse og til at få oplysninger om udenretslig bilæggelse af forbrugertvister (herunder grænseoverskridende tvister). Der kan også være andre såkaldte autoriserede personer/enheder til udenretslig bilæggelse af forbrugertvister, hvor det også er muligt at indlede - løse udenretslig bilæggelse.
-
Gyldigheden af disse vilkår og betingelser
Disse vilkår og betingelser er gyldige på ubestemt tid fra den 1. september 2024. I tilfælde af ændringer af disse vilkår og betingelser, som forbeholdes af virksomheden, anses kunden for at være bundet af vilkårene og betingelserne i den version, der var gyldig på det tidspunkt, hvor kontrakten blev underskrevet, eller den gyldige ordre blev sendt eller afgivet.