Ofte stillede spørgsmål - Bestillinger

1Hvordan laver man en reservation?

Den anbefalede måde er at foretage en reservation online , udfylde alle de nødvendige oplysninger, og bekræftelse sendes til dig med det samme. Du er ikke forpligtet til at forudbetale eller indtaste kreditkortdata for at sikre din reservation. For mere vanskelige ruter og specielle ønsker er det den bedste måde at sende en e -mail. Du kan også foretage bookinger over telefonen (selvom det er en mindre anbefalet måde); i dette tilfælde bedes du have dit flynummer, ankomsttidspunkt og hovedpassagerens navn ved hånden for at fremskynde reservationsprocessen.

2Jeg skal ændre/annullere reservationen. Hvad skal jeg gøre?

Hvis du skal ændre eller annullere din booking, er den nemmeste måde at logge ind på din bookingadministration. Hvis du ikke kender dine loginoplysninger, skal du blot følge linket for at få en glemt adgangskode . Du kan også kontakte os eller ringe til os.

3Jeg har ikke modtaget min bekræftelsesmail. Hvorfor er dette, og hvad kan jeg gøre?

Når du har gennemført reservationen, vil du blive omdirigeret til din profil for at downloade PDF-bekræftelse eller redigere/betale for din reservation. Samtidig sendes en e-mail-bekræftelse til din e-mail. Hvis du ikke har modtaget bekræftelse, er det også godt at tjekke din spam-mappe for at se, om den ligger derinde. Ellers kan du give os din forkerte e-mailadresse, da du reserverede, eller bookingen blev ikke gennemført. I så fald skal du kontakte os, så tjekker vi gerne din reservation.

4Tæller spædbørn?

Ja, vi tæller spædbørn og børn som personer i jeres selskab. I henhold til tjekkisk lov er vi forpligtet til at bruge sæder til børn, og vi leverer disse gratis. For at vi er helt forberedt på dette, bedes du efterlade en note til os i din reservationsformular, hvor du fortæller os, hvor mange børn du vil have med dig.

5Hvad sker der, hvis mit udgående fly er forsinket?

Din chauffør vil blive holdt opmærksom på dit flys ankomsttid og vil vente på at hente dig, når dit fly ankommer - alt sammen uden ekstra omkostninger.

6Hvis du skal hente nøgler på et kontor, inden du går til din lejlighed.

Hvis du bor i en ferie- eller servicelejlighed og skal afhente nøgler på udlejningskontoret/bookingsbureauet inden du skal til din lejlighed, er der ingen ekstra afgift (hvis begge adresser er i bymidten). Vi opkræver kun et ekstra gebyr, hvis chaufføren skal vente på dig i en væsentlig længere periode (normalt mere end 15 minutter).

7Hvordan bruger du mit planlagte flyselskabs ankomsttid til at beregne min afhentningstid?

Når du bestiller din lufthavnstransport, giver du os dit flys planlagte ankomsttidspunkt. Herfra sporer vi dit fly i "real-time", så uanset om dit fly er til tiden, tidligt eller sent, er vi opmærksomme på din flystatus og vil møde dig baseret på dit faktiske ankomsttidspunkt. Vi tager også hensyn til, at du bliver nødt til at afhente dine ejendele ved baggagenindvindingsbæltet. Chaufføren er til stede ved ankomstlobbyen omkring 5 til 15 minutter efter din faktiske ankomst.

8Jeg vil gerne bruge din tjeneste, men jeg er bange for, at jeg kan gå glip af min forbindelsesflyvning. Hvad anbefaler du?

Hvis du kan informere os i det usandsynlige tilfælde, at du f.eks. går glip af dit tilslutningsfly, ændrer vi din reservation i overensstemmelse hermed – det koster ikke noget. Du kan sende en e-mail til os, ringe eller endda sende en sms til os på +420 777 777 237 om dit mistede fly.

9Jeg har et særligt ønske (en barnestol, klapvogn osv.). Hvordan informerer jeg dig?

Hvis du har brug for en speciel transportservice såsom en bil med barnestol, ekstra plads til en klapvogn eller rejser med handicappede passagerer, bedes du notere dette, når du foretager din reservation.

10Hvor møder vi vores chauffør? Hvordan genkender vi vores chauffør?

Når du ankommer til togstationen eller Prags lufthavn, vil vores chauffør have et synligt orange kort med vores firmalogo og din hovedpassagers navn trykt på det. Klik her for mere information og billeder om dette.

11Hvad er dine åbningstider?

Vi driver vores Prag-transport 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen og 365 dage om året, inklusive alle helligdage.

12Hvor lang tid tager det fra Prags lufthavn til byens centrum?

Rejsen fra Prags lufthavn til byens centrum tager normalt omkring 25 minutter i bil og op til 40 minutter, hvis der er tæt trafik.

13Hvornår henter du os på vores afrejsedag?

Vi anbefaler generelt et afhentningstidspunkt for din Prag lufthavnstransport på omkring to en halv time før din flyafgang for ikke-EU-flyvninger og to timer før EU-flyvninger afgår. For delt shuttle eller shuttlebus anbefaler vi kraftigt, at du bestiller din afhentningstid mindst 3 timer før flyets afgangstid. I sidste ende kan du dog selv bestemme dit afgangstidspunkt.

14Hvad hvis jeg har ekstra stor bagage?

Vi tager ikke gebyr for ekstra stor bagage, men sætter pris på at blive informeret på forhånd for at sende en større bil, hvis det er nødvendigt.

15Tilbyder du andre transportruter udover Prags lufthavnsruter?

Ja, udover lufthavnstransport i Prag tilbyder vi også transport til og fra enhver tog-/busstation i Prag og taxatjenester i Prag. Vi kan også arrangere en overførsel fra Prag by eller lufthavn efter behov til ethvert sted, du måtte ønske at tage til.

16Har du en forsikring?

Prague Airport Transfers sro og dets leverandører har fuld offentlig ansvarsforsikring i tilfælde af ulykker. Vi anbefaler dog, at du har en rejseforsikring, der gælder i hele din rejses varighed.

17Hvad er din rygepolitik?

Alle vores køretøjer er ikke-ryger.

18Hvad sker der, hvis jeg aflyser min rejse?

Du kan til enhver tid annullere din reservation. Hvis du er berettiget, og din reservation blev forudbetalt, udstedes din refusion automatisk tilbage til det kort, der blev brugt til betalingen. Generelt for alle reservationer med oprindelse i Prag, som ikke leveres af limousiner, ydes der altid en refusion, hvis du afbestiller mindst 2 timer før din afhentning. For nøjagtige detaljer, se venligst vores vilkår og betingelser .

19Hvornår kan jeg reservere en lufthavnstransport?

Vores system lader dig foretage en Prag-transportreservation så langt som 365 dage før din rejsedato.

20Rejser med hund.

Hvis du har hund med dig, skal du være opmærksom på, at hunden skal placeres i en hundekasse. Ellers kan vi muligvis ikke imødekomme din transport. Der er ingen ekstra gebyrer for sådan transport, men vi skal muligvis bruge et stort køretøj afhængigt af din hunds størrelse.

21Hvordan fungerer booking?

Efter at have udfyldt formularen, vil du modtage en bekræftelses-e-mail med alle detaljer (såsom hvor du skal møde din chauffør, hvordan du betaler osv.).

22Tilbyder du kørestolshjælp?

Vi tilbyder ikke specielt udstyrede køretøjer til kørestolsbrugere. Vores køretøjer er ikke udstyret med kørestolsramper eller elevatorer. Du kan kontakte den lokale lufthavnsmyndighed for at få hjælp.

Ofte stillede spørgsmål - Betalinger

1Kan jeg få en kvittering?

Ja, lige meget om du betaler direkte til chaufføren eller online, vil du modtage en kvittering/faktura på din e-mail, når du har betalt. Du kan også downloade fakturaer fra din bookingadministration.

2Hvornår betaler jeg?

For de fleste bookinger kan du enten vælge at betale forud for din lufthavnstransport, eller når du bliver sat af på dit hotel. Hvis du forudbetaler online, vil vores chauffør blive informeret af vores system, og der er ikke mere du skal gøre. Hvis du betaler ved ankomsten med kontanter eller kreditkort, betaler du det fulde beløb, når du ankommer til din destination.

3Skal jeg kun betale i den lokale tjekkiske koruna-valuta (CZK)?

Vi accepterer naturligvis betaling i den lokale CZK-valuta, men vi accepterer også pund sterling (GBP), US Dollars, Euros og andre valutaer, der kan vælges under reservationsprocessen. Hvis du betaler kontant i noget andet end den lokale valuta (CZK), kan prisen variere lidt baseret på den faktiske valutakurs.

4Er dine priser pr. person eller pr. køretøj?

Priserne for alle vores tjenester er angivet pr. køretøj og ikke pr. person, undtagen i tilfælde af vores delte pendulkørsel . Med disse afhænger prisen af, hvor mange mennesker der er i dit selskab.

5Hvornår skal jeg betale for returoverførslen?

Hvis du vælger at betale direkte til chaufføren, skal du betale det samlede beløb på én gang, når du ankommer til dit hotel eller for hver tur separat. I alle tilfælde vil vores chauffør give dig en "transportkupon", der angiver det nøjagtige beløb, der er betalt (angiver om betalingen kun inkluderer en vej eller en returrejse).

6Skal jeg give chaufføren drikkepenge?

Hvis du er tilfreds med den service, du modtager, er det sædvanligt at give din chauffør drikkepenge mellem 5 % og 15 % af dit samlede gebyr. Dette er helt efter dit skøn. Din chauffør vil sætte stor pris på selv et lille tip.

7Vores gruppe bor på forskellige hoteller; opkræver du ekstra for yderligere afleveringssteder?

Vores transferpris fra Prags lufthavn inkluderer to drop-off hoteller (hvis de er i byens centrum). Hvis dit selskab skal til mere end to hoteller eller en ekstra adresse uden for byens centrum, kan der være et ekstra gebyr på 200 CZK for hver yderligere aflevering pr. reservation. Hvis dette er tilfældet, vil du blive fortalt om det i din bekræftelses-e-mail, efter du har reserveret din Prag-transport hos os.

8Lufthavnsparkeringsgebyr

Lufthavnsparkeringsgebyret er inkluderet i prisen. Vær venligst opmærksom på følgende betingelser. Vores chauffør vil vente i Terminal 1-lobbyen omkring 20 minutter efter flyets ankomsttid eller 15 minutter, hvis du ankommer til Terminal 2. Bemærk venligst, at chaufføren vil vente op til 60 minutter fra ankomsttidspunkt. Hvis du ikke har check-in-tasker, og du sætter en seddel eller tjekket mulighed (X) Ingen check-in-tasker , vil chaufføren være klar ved hver terminal 10 minutter efter flyets ankomst og vil forlade 45 minutter efter ankomsten. Inden chaufføren forlader lufthavnen, vil vi forsøge at kontakte dig på den medfølgende mobiltelefon. Hvis du forventer længere tid eller har brug for længere ventetid, bedes du notere bestillingen.

9Kan jeg betale med kreditkort ved ankomst?

Ja, det er muligt for de fleste ruter med start i Prag eller Prags lufthavn. Du kan også betale forud via vores hjemmeside med dit kredit- eller betalingskort. Betaler du ved ankomst til din destination, accepterer vi Visa, Mastercard og AMEX.

10Kan jeg betale med kort over telefonen?

Ja, men kun for reservationer, hvor der kræves et depositum. Indskud er normalt kun påkrævet for overførsler med oprindelse uden for Prag og for udvalgte strakte limousiner. Vi accepterer kun VISA- og Mastercard-kort til betalinger over telefonen og vil kun opkræve 30 eller 50% af det samlede beløb, mens resten betales direkte til chaufføren. Ellers kan du meget nemt betale over internettet eller med kort til chaufføren.

11Garanterer du penge tilbage, kompensation eller refusion?

Ja. I det sjældne tilfælde, hvor vi ikke kan forsyne dig med Prags transportservice , vi lovede , refunderer vi dig fuldt ud. Hvis ingen chauffør venter på dig i lufthavnen, når du ankommer, bedes du kontakte os så hurtigt som muligt for at finde ud af hvorfor og få en alternativ chauffør til dig med det samme.