Ofte stillede spørgsmål

1Kan jeg annullere en reservation, jeg allerede har betalt for, og få refunderet?

Ja, i de fleste tilfælde er der to timers opsigelsesfrist. Så hvis du afbestiller mindst to timer før turens start, garanterer vi fuld refusion. Der er dog nogle få undtagelser, såsom vores Jazz Boat Cruise eller Private Tour, hvor der gælder en 24-timers opsigelsesfrist. Alternativt kan vi tilbyde dig en mulighed for at tage den samme tur på et andet tidspunkt eller på en anden dato, eller bytte turen til en anden. Hvis erstatningsturen er dyrere, vil du blive bedt om at dække prisforskellen.

2Kan jeg ændre en reservation, hvis vejret ikke er så godt (regner osv.)?

Ja, men du skal give os besked mindst to timer før turen starter. Der er dog nogle få undtagelser, såsom vores Jazz Boat Cruise eller Private Tour, hvor særlige betingelser kan være gældende. Ønsker du at ændre en sådan tur, hvor der er aftalt særlige betingelser, er det ikke altid muligt at give en ændring gratis, hvis der gives for sent besked.

3Tilbyder du rabatter til børn, studerende, seniorer eller grupper?

Der gives rabat til børn, studerende (med et gyldigt ISIC-kort), seniorer og større grupper, hvis det er specificeret til en passende tur. Hvor det ikke er klart specificeret, er der ingen tilgængelige rabatter.

 

4Er priserne for gåture, ture, udflugter endelige?

Der er ingen skjulte ekstrafunktioner: ingen ekstra servicegebyrer, skatter, reservationsgebyrer eller kreditkortgebyrer.

5Hvordan modtager jeg billetten/voucheren til min tur?

Ved modtagelse af din reservation sender vi dig en reservationsbekræftelse via e-mail. E-mail bekræftelse er din billet. Print det ud eller gem det på din telefon/tablet og fremvis det ved starten af udflugten eller krydstogtet.

6Er priserne inklusive afgifter? Er dine priser konkurrencedygtige?

Billetpriserne er per person, inklusive alle afgifter. Priserne er de samme som eller mindre, end du ville betale i Prag, og der er ingen reservationsgebyrer, servicegebyrer eller kreditkortgebyrer. Priser for ture til salg (se vores afsnit om særlige tilbud ) repræsenterer stor værdi, som er svær at finde andre steder. Med vores generøse afbestillingsbetingelser, selvom du finder et bedre tilbud, mens du er i Prag, og du har valgt at forudbetale, kan du stadig annullere din reservation uden straf (hvis du giver os besked to timer før turen). De fleste af vores ture behøver ikke at være forudbetalt.

7Er alle udflugter, ture eller guidede gåture kørestolsvenlige?

Nej, kun nogle udflugter/vandringer/ture er tilgængelige for kørestolsbrugere. Der er behov for en ledsager til at hjælpe med at komme af og på bussen/minibussen i alle tilfælde. Kontakt os venligst vedrørende den særlige tur, du er interesseret i, og vi vil fortælle dig, om den er tilgængelig for kørestole.

8Er der nogen fordel ved at reservere fremad?

Prag er en populær by, og det kan varmt anbefales at reservere i forvejen. Det sikrer dig en plads på den tur, du vælger, på den dag, du vælger.

FAQ - Gåture og ture

1Jeg vil tage på mere end én tur: hvad er de bedste kombinationer? Jeg vil ikke se de samme ting igen.

Nogle ture inkluderer dele af andre ture, eller med andre ord, hvis du tager på én tur, kan du måske se noget, du allerede har set. For eksempel ligner Superior Tour vores gratis/gratis tur. Så hvis du tager på vores Superior Tour, er der ingen grund til at tage på vores gratis tur og omvendt. Turen til Prag Slot eller det jødiske kvarter er også delvist inkluderet i Free Tour eller Superior Tour, så beslut dig omhyggeligt, hvilken du foretrækker, da det ikke anbefales at gøre dem begge. For det meste er det tilstrækkeligt kun at tage en byrundtur. Andre turkombinationer eller dagsture er helt fint.

2Garanterer du en plads på en tur, hvis jeg bare møder op ved mødestedet?

Ingen. Du skal booke online for at være 100 % sikker på en plads. Vi har ingen afbestillingsgebyrer, så du kan afbestille når som helst op til en time før turen starter, så der er ingen risiko for dig.

3Tilbyder I kun ture på engelsk?

Ture, der tilbydes på vores hjemmeside, undtagen individuelle ture, private udflugter eller bilture i Prag, udføres primært på engelsk. Men de samme ture på visse dage er også mulige på andre større sprog som tysk, fransk, italiensk eller russisk (tjek hjemmesidens reservationsformular for at se, om en bestemt tur er tilgængelig på dit sprog). Dog kan ture på andre sprog blive prissat anderledes.

4Hvor præcist kan jeg finde din rejseleder?

Dette er meget enkelt. Mødestedet for alle vandreture (undtagen Beer and Ghost Tour) er på hjørnet af Paris Street (Pařížská) og Old Town Square, overfor St Nicholas Church ved siden af det tjekkiske turistkontor. Du kan spørge i din hotelreception for at få en nøjagtig vej. Den gamle byplads ligger kun en kort gåtur fra Staroměstská metro- eller sporvognsstation og er en af de mest berømte steder i Prag. Så kig efter en rød paraply med Prags lufthavnstransport-logo, og du vil finde vores rejseguide, der venter på dig tæt på. Dette er også mødestedet for vores gratis tur. Der er et andet mødested for alle krydstogter. Der er ingen rejseleder til krydstogter, og du finder detaljerede oplysninger i bekræftelsesmailen om, hvor båden afgår ( se billeder ).

5Hvor store er rejsegrupperne? Hvilken slags køretøjer bruger du?

Størrelsen på turgrupperne varierer afhængigt af sæson mv. Normalt er grupperne i sommermånederne større sammenlignet med vintermånederne. Men for din komfort samler vi aldrig for mange personer, eller vi bruger måske flere rejseledere, opdeler gruppen osv. Hvis turen er forsynet med et køretøj, bruger vi for det meste minibusser med sæder til 4, 8 eller 20 passagerer. Til private udflugter har du mulighed for at angive den model eller type køretøj, der passer bedst til dig (for eksempel foretrækker du måske en minibus i stedet for en sedan osv., afhængigt af tilgængelighed).

6Vores gratis tur sammenlignet med andre gratis ture.

Der er nogle andre gratis ture i Prag, og du behøver ikke en "voucher" eller at bruge et lufthavnstransportfirma for at deltage i en - mød op. Men der er nogle fælder og nogle forskelle også. Alle andre gratis ture fungerer på et tip-baseret system, hvilket betyder, at du ikke betaler på forhånd, men du bliver høfligt bedt om at give et drikkepenge i slutningen af turen. Derfor er vi anderledes - med vores gratis tur forventes der ikke tips, da vores guider er fuldt betalt. Vores gratis fire-timers tur er længere og dækker et meget bredere område end de fleste andre gratis ture, som gennemføres på 2,5 timer.

7Er alle dine gåture kørestolsvenlige?

Alle vandreture kan arrangeres for personer, der bruger kørestol, men de mest anbefalede er: Det gamle jødiske kvarter, det gamle Prag og (Spøgelsesvandring) og middelalderlige Prag, da de andre ture bruger båd- eller sporvognstransport.

 

8Er minibusserne opvarmede/klimaanlæg?

Ja, alle vores minibusser er opvarmet om vinteren og aircondition om sommeren. Åbne panoramabusser bruges til nogle ture i sommermånederne (normalt fra midten af juni til midten af september), hvis vejret tillader det. Disse busser har åbent tag, og nogle har heller ingen glasruder.

FAQ - Udflugter/dagsture

1Når jeg bestiller din udflugt uden for Prag, vil jeg være i stand til at udforske på egen hånd eller shoppe osv.?

Ja. Hvis du bestiller en delt/organiseret udflugt, efter du er ankommet til destinationen, vil din guide give dig en rundvisning. Efter turen har du fri tid til at tilbringe på egen hånd (normalt en eller maks. to timer, afhængigt af typen af udflugt). Hvis du bestiller en privat udflugt, bestemmer du selv, hvor længe du bliver, og hvad du ønsker at se.

2Hvilken slags frokost serverer du på rejser uden for Prag?

Der serveres frokost på en hyggelig restaurant til specificerede (kun for udvalgte delte/organiserede udflugter). Du vil for det meste vælge mellem et par måltider, herunder et traditionelt tjekkisk måltid og en vegetarisk ret. Drikkevarer er ikke inkluderet.

På de heldagsture, hvor frokost ikke er inkluderet i prisen, har du stadig tid til at spise frokost på egen hånd. Din guide vil med glæde give dig nogle restauranttips.

Under halvdagsture (som Terezín, Kutná Hora eller Konopiště) er der ikke tid nok til en ordentlig frokost, men du vil have mulighed for at købe en snack.

FAQ - River Cruises

1Hvad er den anbefalede afhentningstid fra vores hotel til denne udflugt?

Vores råd er mellem kl. 9 og 10. Dette er dog kun vores anbefaling, og du kan angive et hvilket som helst tidspunkt, der passer dig.

2Er der toiletter på bådene?

Ja, hver båd er udstyret med toiletter.

3Hvordan er bådene lagt?

Hver båd har et lukket nederste dæk (hvor buffeten er sat op) og et åbent soldæk med borde.

4Er der private borde til to på bådene?

De fleste borde er til seks gæster, nogle til fire. Der er ingen borde til to, men par kan have deres egne borde, hvis krydstogtet ikke er fyldt. Hvis du ønsker at have et bord til kun to, vil du måske bestille nogle af vores private romantiske krydstogter.

5Er de tilbudte krydstogter underholdende?

Krydstogterne er dejlige, men skal ikke sammenlignes med luksuskrydstogterne i Paris, som bestemt er meget dyrere. Til middags- og frokostkrydstogter serveres måltidet i buffetstil, som måske ikke passer til alle. Hvis du har brug for en a la carte menu, bør du i stedet overveje vores Jazz Cruise. Kom venligst med den forventning i tankerne, og du vil have en god aften.

6Tilbyder du rabatter til store grupper?

For grupper på 20 personer eller mere, kan vi tilbyde særlige rabatter, menuer mm.

7Hvad er dresscoden for turene og krydstogterne?

Smart casual fra jeans til jakkesæt og aftenkjoler betragtes som OK.